"Нелогічна поразка, передачі Мірошніченка і робота Невеса": розбір матчу "Зоря" – "Карпати"

04 грудня 2024 р.
Лев
Автор – Любомир Кузьмяк
Перше коло "Карпати" завершили поразкою у Києві, яка, зрештою, не похитнула їхні позиції у турнірній таблиці. Протистояння із "Зорею" – у цифрах та оцінках експертів.
TYS_7416.jpg

Протокол

Прем'єр-Ліга. Сезон 2024/2025. 15 тур

“Зоря” (Луганськ) – “Карпати” (Львів) – 2:1

2 грудня, 18:00. Київ, стадіон ім. Валерія Лобановського

Головний арбітр – Олег Когут (Тернопіль)

“Зоря”: Сапутін, Джордан, Дришлюк (Ескінья, 82), Жуніор, Башич, Слесар (Кирюханцев, 46), Яцик, Горбач (Задорожний, 83), Мічін (Кораблін, 90), Вакула, Будківський (Гусєв, 90+1).

Головний тренер – Младен Бартуловіч.

“Карпати”: Кемкін, Мірошніченко, Жан Педрозу, Бабогло, Полегенько, Альварес, Бруніньйо, Чачуа, Очеретько (Стеніо, 83), Костенко (Підлепенець, 75), Іґор Невес (Устименко, 75).

Головний тренер – Владислав Лупашко.

Голи: Мічін, 69, 80 – Полегенько, 20 (з пенальті).

Попередження: Слесар, 40, Будківський, 42, Дришлюк, 65, Башич, 84, Мічін, 84 – Костенко, 46, Жан Педрозу, 74, Альварес, 77, Бабогло, 84, Мірошніченко, 84.

TYS_6224.jpg

Статистичні показники (на основі даних Wyscout)

Загальні

Удари: 13 – 8

Удари в площину: 3 – 5

Кутові: 4 – 1

Офсайди: 0 – 1

Очікувані голи (xG): 1,31 – 1,41

Володіння м’ячем: 43% – 57%

Передачі: 350 – 400

Точність передач: 81% – 86%

Індивідуальні

Кількість виграних єдиноборств: Очеретько – 14 з 20 (70%)

Перехоплення: Жан Педрозу – 11

Обведення: Підлепенець – 3 (вдалі – 3)  

Навіси: Костенко і Чачуа – по 3

Підкати: Мірошніченко – 2 (вдалі – 2)

Точні передачі в останню третину: Мірошніченко – 6 з 6

Зароблені фоли: Костенко – 4

Дотики у штрафному майданчику суперника: Чачуа – 3

Підбори на половині поля суперника: Бруніньйо – 3

TYS_7499.jpg

"Попри поразку, "Карпати" мають занести собі матч до активу"

Журналіст Іван Вербицький протиставляє два попередні поєдинки "Карпат" і робить висновок про нелогічність таких результатів: "Львів’яни перемогли "Колос", хоча по грі суперник на поразку не заслуговував. Натомість тепер маємо зустріч із "Зорею". За якістю – одну з найкращих після повернення в еліту. А за результатом – абсолютно нелогічна поразка і замість справедливих трьох очок "бублик".

Одна з причин поразки – фантастична гра у воротах Олександра Сапутіна: "Краще зіграти просто неможливо. Якщо б Олександр грав так постійно, то наступним після Луніна із "Зорі" у якийсь топ-клуб поїхав би він. Однак поки 21-річний воротар грає епізодично. А про те, щоб грати так постійно, годі й говорити. Крім того, на тлі постійного домінування в цій зустрічі карпатівцям трохи закрутилася голова, що призвело до втрати концентрації в кінцівці гри".

"Зрештою, навіть попри поразку, "Карпати" мають занести собі цей матч до активу, – каже Іван Вербицький. – Вважаю, що емоції вляжуться, смуток від негативного результату минеться і на поверхні залишиться тільки те, скільки всього доброго в цьому матчі вдалося зробити. Бо ж у трясовинні і сірості українського футболу дійсно мало випадків, коли задоволення приносить не лише рахунок на табло, а сам процес. Процес, у якому чітко помітні наміри, бажання і розуміння, як цих намірів досягти. Так, цього разу не вийшло. Наступного з такою грою не може не вийти. Футболісти будуть лише злішими і зарядженішими".

TYS_7182.jpg

"Багато команд надломилося б під таким натиском"

Оглядач Артур Валерко називає пенальті у ворота "Зорі" одним із ключових моментів матчу. І не лише через те, що Павло Полегенько відкрив рахунок у матчі проти своєї колишньої команди: "Пенальті остаточно позбавило "Зорю" опори на первісний план. А звільнившись від неї, команда, як не парадоксально, заграла сміливіше".

Експерт вважає, що цей матч витягнули воротар Сапутін і дует центральних півзахисників Яцик і Мічін: "Їхня взаємодія в більш агресивній тактичній формації, на яку вимушено перейшла "Зоря", дала команді необхідний тиск на рубежі фінальної третини поля. Голи луганців різні, проте об'єднує їх одне: агресія на чужій половині поля, готовність боротися, йти вперед, націленість на ворота".

"Успіх "Зорі" склався з дрібниць, – каже Валерко. – Команда, яку назвали "мужиками" при попередніх тренерах і гравцях, більшості з яких нема, все ж зберігає цей творчий неспокій і спортивну амбітність, які дають команді оверперфоменс навіть у матчах проти краще укомплектованих суперників".

Попри це, Валерко переконаний, що гра у Києві давалася "Карпатам" – "суперник потріскував під тиском": "Кого завгодно могли завести й надихнути моменти, як вихід Очеретька на воротаря з перехопленим пасом суперника або ж пенальті, зароблений Костенком. Варто відзначити, що багато команд надломилося б під таким натиском, але "Зоря" – це ж, як вже було сказано, "мужики".

TYS_6986.jpg

Тактичний аналіз

"Карпати" продовжують чергувати вдалі матчі з не зовсім вдалими, – каже аналітик Іван Гук. – Цікаво, що коли гра команді дається легше – немає результату. І навпаки – при слабшій грі, як було в матчі проти "Колоса", львів’яни здобули позитивний результат. Варто відзначити і той факт, що в останніх трьох матчах перші тайми у виконанні львів’ян були суттєво кращими за другі тайми".

Зоря - Карпати

Младен Бартуловіч, як і більшість молодих тренерів, котрі навчались в Україні, є прихильником формації 4-2-3-1. У захисті ця система трансформується на 4-4-2. "Подібно до дій Цурікова з "Колосу" лівий захисник луганців Жуніор Рейс в атаках діє дуже високо або виконує роль "інвертованого захисника". В позиційних атаках є така ж перебудова на 4-3-3 завдяки більш високій позиції від Яцика", – пояснює Гук.

"Карпати" були дуже добре готові до такого розвитку подій і мали величезну перевагу до перерви, але не реалізували її. Гук виокремлює кілька компонентів, які формували цю перевагу та відзначає роль Іґора Невеса, а саме його важливість у побудові позиційних атак і загалом дуже хорошу якість роботи.

Зоря - Карпати. Баланс

Як показано на першому малюнку, активно у високий пресинг висувалося п’ятеро гравців "Зорі". Для карпатівців ця ситуація була доволі комфортною, оскільки вони отримували перевагу сім проти п’яти на власній половині поля. Далі за стрілочками передач відбувався вихід з-під пресингу, звуження від Мірошніченка відкривало лінію передачі на Бруніньйо. Це дозволяло отримувати швидкі атаки, проте без кількісної переваги, що відображено на другій картинці. Адже господарі балансували систему з розподілом групи гравців атаки і захисту п’ять на п’ять.

"По перерві Младен Бартуловіч вніс певні зміни і луганці діяли більш агресивно завдяки вищому розташуванню від Дришлюка, що давало можливість пресингувати шістьма гравцями. Звичайно, це не просто змінювало баланс, але й також створювало більше простору для виходу в атаку. Так виник момент на початку другого тайму, однак Сапутін витягнув удар Іґора Невеса", – каже Іван Гук.

Зоря - Карпати. Глибина атаки

Наступні картинки – це якість Іґора у діях під час позиційних атак. Бразилець формує глибину атаки. Це створює простір між лініями захисту "Зорі" і вбігання у цю зону від Чачуа, чи Бруніньйо дозволяє загрожувати воротам суперника. При цьому, не так важливо чи виграє Іґор верхове єдиноборство, бо зону підбору м’яча контролюють "інсайди" карпатівців. Наступний подібний епізод призвів до призначення пенальті. Іґор знову сформував глибину і віддав на Бруніньйо, котрий отримав простір і почав просуватись вперед. Це змусило захисника реагувати і відкрити зону під передачу на Костенка.

Зоря - Карпати. Витягування захисника

Інші зображення показують, як бразилець витягує на себе правого захисника опонентів (слайд №1) створює лінію передачі на фланг, куди відкривається Мірошніченко. Активний рух вперед від Костенка з Чачуа створює розрив між лініями захисту, а Іґор вкотре випереджає свого опонента (правого захисника), відриваючись в ударній зоні в межах штрафного майданчика.

"До половини першого тайму цю гру можна було закрити, – вважає Гук. – Багато у чому, завдячуючи роботі від Іґора без м’яча. Його здатність формувати глибину атаки і загалом дуже розумно позиціонуватись по відношенню до м’яча та партнерів створила більш ніж достатньо гольових епізодів. Але якості у їх завершенні, на жаль, не було".